vineri, februarie 13, 2009

Despre medici

Azi am citit si eu scrisoarea deschisa a lui Sebastian Corn catre Dl.Ministru Bazac.

Trebuie sa recunosc ca m-a impresionat si am si eu o scrisoare catre Dl.Sebastian Corn

Domnule Doctor,

Pana acum am crezut ca Sebastian Corn e doar un foarte bun scriitor de SF. Am aflat ca e un doctor cu o viziune extrem de clara.
Pana acum am crezut ca medicii din Romania sunt niste profitori nerusinati la fel ca toti bugetarii. Scrisoarea dvs. m-a facut sa imi schimb parerea.

Sunt de acord ca medicii ar trebui sa fie mai amabili, mai buni, mai putin spagari, dar medicii ar trebui in acelasi timp sa fie extrem de bine platiti, la fel ca si Judecatorii. Nu imi doresc ca viata mea, asa cum bine spuneati, sa fie in mainile unui om care se gandeste daca are bani sa cumpere niste carne din piata....

E un caz clar al geamurilor sparte.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fixing_Broken_Windows
E o teorie simpla care spune ca oamenii vor deveni mai buni, mai civilizati daca mediul in care traiesc devine mai bun, mai civilizat.

In acest sens concluzia ar fi ca daca spitalele ar fi un mediu decent, cu toate conditiile, cu medicamente pentru toata lumea, cu rezerve civilizate, cu personalul necesar desfasurarii activitaitii, cu medici bine platiti, etc.etc.etc. in mod cert si medicii ar fi altfel. E incorect sa ceri unor oameni sa fie zei dar tu le oferi conditii de sclavi.

Cu tot respectul,
Un cetatean

Niciun comentariu: