miercuri, februarie 11, 2009

Bancile fata in fata cu reactiunea

Se tot vehiculeaza in presa ideea unui moratoriu privind executarea silita, ca o masura necesara pentru a neproteja de bancile rele care vor sa ne ia "casile". ce daca noi clientii nu mai platim... CUM SA NE IA CASA!!?!

Ma intreb de ce toata lumea considera bancile o entitate malefica al carei uni scop este extorcarea clientilor...
Cinstit vorbind eu nu am auzit nici o banca sa vina la mine si sa ma FORTEZE sa iau un credit. Oamenii si-au ales singuri sa faca anumite credite. Daca sunt prosti atunci sa plateasca. E simplu.


Cand o sa traim din nou intr-un sistem controlat de stat atunci o sa ne punem problema sa ii protejam pe prosti. Mie mi se pare ca am platit destul pentru prosti (vezi FNI si altele).
In plus, nu sunt de acord ca statul sa impuna unor firme private (BANCI) cum sa isi desfasoare activitatea. E contrar tuturor conceptelor de economie de piata. Sunt de acord ca activitatea bancara sa fie reglementata, dar de aici si pana la punctul in care ti se spune pas cu pas cum sa iti desfasori activitatea e cale lunga...


Daca EU BANCA vreau il execut pe rau platnic pentru ca eu consider ca o sa pierd si mai mult daca il astept (pentru ca respectivul chiar nu vrea sau nu poate sa plateasca) si in acest caz imi asigur un exit cat mai rapid cu pierderi minime.
Daca BANCA e de parere ca intarziatul are totusi posibilitati sa plateasca atunci EU BANCA decid ca POATE o sa ii reesalonez creditul.
Ca atunci cand am acordat imprumutul l-am acordat din banii mei si nu ai statului si EU BANCA hotarasc cum ii recuperez si nu statul.


Inchipuiti-va urmatorul scenariu: Eu ca un cetatean cuminte depun la banca o suma de bani. La data scadenta ma duc la Banca sa iau banii. Si: BANCA spune ca nu pot sa ii dau banii din depozit ACUM inapoi si ca hai sa reesalonam plata depozitului pe inca 10 ani ca asta e situatia... pur si simplu nu are de unde sa imi dea banii mei inapoi....

Asa ca sa fim corecti si sa aplicam aceleasi reguli tuturor (Clienti, Banci)

Toate bune sa se adune…

Niciun comentariu: